Berlīnes modes filmu festivāls (Berlin Fashion film festival) paziņojis nominantus, kas pretendē uz kādu no balvām festivāla izvirzītajās kategorijās. No vairāk nekā 4000 pieteikumiem oficiālajā izlasē līdzās tādiem pasaulē zināmiem zīmoliem kā “Chanel”, “Gucci”, “Louis Vuitton”, “Dior” un “Yeezy” iekļuvusi arī tirdzniecības centra “Spice” reklāmas īsfilma – “Māksla sevi ieraudzīt”.
Berlīnes modes filmu festivāls ir viens no pieciem lielākajiem modes un filmas industrijas notikumiem. Tā ir vieta, kur satiekas un viens uz otra darbiem paskatās visi lielākie pasaules modes zīmoli un filmu studijas.
“Tirdzniecības centram “Spice”, kā modes flagmanim un vienam no lielākajiem tirdzniecības centriem Latvijā, šāds pasaules līmeņa novērtējums ir ārkārtīgi liels pagodinājums. Katrs mūsu projekts, sākot no tirdzniecības centra vizuālajām pārmaiņām līdz vēstījumam, ko vēlamies nodot mūsu apmeklētājiem, ir profesionālas komandas mērķtiecīgs darbs. Mēs ticam, ka izskatoties labi, tu arī jūties labi, tādēļ mūsu mērķis ir radīt vidi, kas iedvesmo pārmaiņām, veidojot harmoniju starp savu iekšējo un ārējo pasauli. Izjūtam gandarījumu, redzot tirdzniecības centra “Spice” vārdu līdzās pasaulē iemīļotiem zīmoliem, kas apliecina Latvijas radošas industrijas spēju radīt mūsdienīgus, kvalitatīvus un baudāmus darbus,” teic tirdzniecības centru “Spice” un “Spice Home” vadītāja Iveta Priedīte.
“Šāds gada spilgtāko darbu apkopojums palīdz ieraudzīt interesantu globālo kopainu, kādā virzienā šobrīd modes industrija domā, kas ir problēmas, ko tā risina un kādas ir vizuālās tendences. Gluži kā visas citas industrijas, arī šī attīstās ļoti strauji un ir nemitīgi jāmācās un jāiedvesmojas vienam no otra. Turklāt festivālā iespējams redzēt gan jau bijušas lietas un tehnikas, kas nu piedzīvo savu atgriešanos, gan arī jaunus virzienus. Ik gadu var novērot pāris darbus, kas būtiski iezīmē jaunu periodu, un būt klātesošam šo atklājumu piedzīvošanā ir milzīga bauda,” stāsta nominētās īsfilmas režisors Reinis Spaile.
Savukārt Edgars Kuzmins, MAGIC (iepriekš NORD DDB RIGA) radošais direktors, uzsver, ka iekļūšana finālistu sarakstā kārtējo reizi apstiprina, ka Latvijā ir iespējams radīt pasaulīgas lietas un stāvēt uz vienas skatuves ar globāliem vārdiem un zīmoliem.
“Svarīga sastāvdaļa šajā visā kopdarbā bija jaudīgu komandas cilvēku un tirdzniecības centra “Spice” aspekts, kas uzdrīkstējās un nebaidījās nojaukt ierastās reklāmas robežas un sapludināt to ar augstās modes un mākslas pasaulēm. Jo drosmīgāki un neparastāki savos darbos būsim, jo lielākas izredzes tikt pamanītiem,” turpina Edgars Kuzmins.
Viena no īsfilmas radošajām direktorēm, žurnāla L’Officiel Baltic, L’Officiel Latvia un LIFE Spice Magazine galvenā redaktore Līga Zemture piebilst, ka īsfilmas veidošanas procesā īpaša uzmanība pievērsta katrai detaļai, lai imidža video piešķirtu augstās modes zīmolu cienīgu kvalitāti.
“Viennozīmīgi atrasties starp šādiem zīmoliem, kuru reklāmas kampaņās ir filmējušās pasaules zvaigznes – Skārleta Johansone, Zoja Kravica, Olīvija Vailda un pasaules top modeles, un īsfilmas ir veidojuši zvaigžņoti režisori ir ārkārtīgi liels sasniegums. Esmu patiesi lepna par to, ko mūsu komanda ir radījusi! Protams, lai modes īsfilma spētu konkurēt starp tādiem grandiem kā “Chanel”, “Gucci”, “Louis Vuitton”, “Dior”, “Yeezy” – ir jābūt ļoti smalkai izjūtai par to, kāds apģērbs, kāda poza, kāds skatiens būs stilīgi un, kas jau būs banāli, jo modē ir savi nosacījumi, sava īpaša komunikācija un, protams, trendi, kas sezonāli mainās. Tādēļ man, kā vienam no radošajiem direktoriem, kas kopumā atbild tieši par šo “modes sajūtu”, ir milzīgs prieks par to, ka mūsu komanda spēja radīt pasaules līmeņa īsfilmu, ierindojoties starp pašiem labākajiem zīmoliem modes industrijā,” tā Līga Zemture.
Īsfilma ir par sevis meklējumiem. Šaubas par identitāti, kas dažreiz katram no mums piezogas. Galvenā varone apmaldās stilizētās zemapziņas pasaulēs un meklē skaidrību par to kāda viņa ir. Atrast sevi ir grūti un klipa vēstījums ir: ''māksla sevi ieraudzīt''. Tā tika filmēta LED unit virtuālajā studijā, kur tika radītas trīs sirreālas telpas, kurās ir apmaldījusies īsfilmas varone. Filmu pavada monologs, kuru ir sacerējis mākslīgā intelekta psihologs, lai mierinātu viņas nemieru.
Nominēto īsfilmu iespējams apskatīt šeit:
Berlīnes modes filmu festivāls 2022| Māksla sevi ieraudzīt - SPICE