Oktobrī Rīgā aizvadīts centrālais modes notikums – Rīgas modes nedēļa –, kurā ar savu jauno tērpu kolekciju debitējusi pašmāju modes dizainere Una Pūpola, kas prezentēja savu jauno kolekciju nekaunīgām biroja princesēm “Unattached office”. Rīgas modes nedēļā tika prezentēta Parīzē veidota modes īsfilma, kas veltīta dizaineres debijai modes industrijā un jaunajai kolekcijai.
Pirms četriem gadiem, noslēdzot kārtējo finanšu projektu, Una Pūpola saņēma drosmi un nolēma piepildīt jau sen lolotu sapni par darbu radošajā sfērā. 2018. gadā Una uzsāka studijas Latvijas Mākslas akadēmijā maģistrantūras programmā un šobrīd turpina studijas doktorantūrā. Pirms gada Latvijas Mākslas akadēmijas modes skatē Una Pūpola ieguva tirdzniecības centra “Spice” simpātiju balvu – atbalstu tālākai kolekcijas popularizēšanai. Ar tirdzniecības centra sniegto atbalstu jaunajai dizainerei nupat izdevās prezentēt astoņus no savas kolekcijas tērpiem Parīzes modes nedēļas skatē jaunajiem dizaineriem, bet, atgriežoties Latvijā, Una Pūpola prezentēja pilno kolekciju Rīgas modes nedēļā.
“Iespēja piedalīties jauno dizaineru modes skatē Parīzē nāca ļoti nejauši, bet es esmu ārkārtīgi priecīga, ka to izmantoju. Modes skate Parīzē nenoliedzami ir katra dizainera sapnis. Parīze ir ļoti prasīga, īpaši modes nedēļas laikā un īpaši pret jaunajiem dizaineriem, tādēļ, neskatoties uz iepriekšējiem sasniegumiem un veikumiem, šeit tiešām ir sajūta kā mazam skolēnam,” pirmajos iespaidos dalās jaunā dizainere Una Pūpola. “Parīze ir lēdija, kas nekad neguļ, viņai nav miera tāpat kā man, un tieši šādām bezkaunīgām biroja princesēm ir arī mana prezentētā kolekcija “Unattached office”,” viņa turpina.
“Tirdzniecības centram “Spice” kā modes galamērķim, kas pārstāv daudzveidīgus modes preču zīmolus, ir svarīgi būt klātesošiem modes notikumu epicentrā. Vērojot Unas Pūpolas apģērbu kolekciju pirms gada Latvijas Mākslas akadēmijas modes skatē, jau tad saredzējām potenciālu drosmīgam un funkcionālam zīmolam. Tādēļ ar prieku atbalstījām jauno dizaineri pirmo soļu speršanā izaicinošajā, bet ne mazāk aizraujošajā modes pasaulē. Mūs iedvesmo uzdrīkstēšanās, tādēļ ceram, ka Unas stāsts iedvesmos ne vienu vien sievieti sen atliktajām pārmaiņām ceļā uz sevis atklāšanu,” stāsta tirdzniecības centru “Spice” un “Spice Home” vadītāja Iveta Priedīte.
Stiprinot modes mākslu un sniedzot atbalstu jaunajai māksliniecei, tika radīta modes īsfilma par dizaineres ceļu uz Parīzes modes nedēļu, kas pirmizrādi piedzīvoja Rīgas modes nedēļā. Filmas režisore un producente Grēta Peide dalās iespaidos par kreatīvā dokumentālisma procesu tik lielā un iedvesmojošā pilsētā kā Parīze.
“Jaunajiem māksliniekiem, kas vēl atrodas sava apģērbu zīmola pašā pirmsākumā, uzreiz ņemt un iemest sevi jauno dizaineru skates konkursā Parīzē – ir kā negaidīti ieiet ledus aukstā dušā. Modes ceļš nav nekāds vieglais, kā daudziem jauniem dizaineriem varētu iluzori šķist sākumā. Manuprāt, šī ir izcila pieredze Unai apzināties skarbās modes industrijas blaknes – tirgus pārsātinātību, milzīgo konkurenci un neatmaksājamo darba apjomu, kas Tev sākotnēji jaunā zīmolā ir jāinvestē, lai tas vispār kļūtu dzīvotspējīgs. Tāpēc šis bija drosmīgi no Unas, un vēl drosmīgāks bija viņas izteikums, ko atceros vienā no filmas izgrieztajām epizodēm, kur Una, nostājoties blakus Dior veikalam Elizejas laukos, tam paziņo, ka arī viņa te kādu dienu stāvēs! Tā ir tā vajadzīgā krampja ambīcija, kura ļauj pabīdīt sienas sev priekšā,” stāsta Grēta Peide.
Modes īsfilmu par dizaineres Unas Pūpolas ceļu uz Parīzes modes nedēļu var noskatīties šeit: Modes īsfilma “Spice x Unattached”